Skip to content

Talking About Sexuality

24 February 2011

အခ်ိန္ရမွ နားေထာင္ပါ

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ႐ံုးစိုက္တဲ့ Burnet Institute က သူတို႔ရဲ႕ Gender and Sexuality Training Workshop မွာ ဧည့္ေဟာေျပာသူအျဖစ္ Sexuality and Youth ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဟာေျပာေပးဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဖိတ္ၾကားလာပါတယ္။ လူငယ္ ၂၁ ဦး တက္ေရာက္တဲ့ အဲဒီ့ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၃ ရက္ေန႔ ေန႔လည္ တစ္နာရီခြဲကေန ႏွစ္နာရီခြဲအထိ ကၽြန္ေတာ္ သြားေျပာေပးခဲ့ပါတယ္။

အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပေနတာ တတိယေျမာက္ေန႔ျဖစ္တဲ့အျပင္ ကၽြန္ေတာ့္ ေရွ႕မွာ ဆရာမႀကီး ေဒါက္တာ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္နဲ႔ ေဒါက္တာ ေဒၚခင္ေအး၀င္းတုိ႔ ေျပာသြားခဲ့ၿပီး ျဖစ္တာမို႔ ဘာေျပာရမယ္မွန္း၊ ဘာလိုအပ္မယ္မွန္း မသိပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ Sexuality (လိင္မႈေရးရာ) အေၾကာင္းေျပာမယ္ဆိုရင္ လိင္မႈေရးရာ အသိပညာ၊ လိင္မႈေရးရာ သေဘာထား၊ လိင္စိတ္ ကိုင္းၫြတ္မႈ၊ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာေရး အစရိွသျဖင့္ ဘာသာရပ္ခြဲေတြ ရိ္ွပါေၾကာင္းနဲ႔ အဲဒီ့ထဲကမွ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာေရးကို ဖယ္ရွားကာ က်န္တဲ့ ေခါင္းစဥ္မ်ားေအာက္က ေမးလိုရာ ေမးၾကဖို႔ လမ္းဖြင့္ေပးလိုက္ပါတယ္။

ေမးရာမွာ ပုဂၢလိက ေမးခြန္းေတြ မျဖစ္ေစခ်င္တဲ့အတြက္ အဖြဲ႕ ေလးဖြဲ႕ ခြဲၿပီး တက္ေရာက္သူေတြ အခ်င္းခ်င္း ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္းၾကကာ ေမးခြန္းေတြကို စာနဲ႔ ေရးေမးၾကဖို႔ အခ်ိန္ ငါးမိနစ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ့က တက္လာတဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ေျဖၾကားေပးရင္း ကၽြန္ေတာ့္ ေဟာေျပာမႈ အစီအစဥ္ကို တင္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ့ ေျဖၾကားခ်က္ အသံဖိုင္ကို တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

စုစုေပါင္း တစ္နာရီ နီးပါး (အတိအက် ေျပာရင္ ၅၆ မိနစ္)  ၾကာျမင့္တဲ့အတြက္ ေအးေအးေဆးေဆး အခ်ိန္အား ရေတာ့မွသာ နားဆင္ေတာ္မူၾကပါခင္ဗ်ား…

Advertisements
16 Comments leave one →
  1. mi sue permalink
    21 March 2011 12:02 pm

ေၾသာ္ .. နားေထာင္မိတာ ေနာက္က်ေလျခင္း ျဖစ္ရပါတယ္ ဆရာေရ႕။ အခုထိေတာ့ ၁၀ မိနစ္စာထိပဲ နားေထာင္လို႔ရေသးတယ္။ က်န္တာေတြကို buffer လုပ္ထားတုန္း 😀 ေတာ္ေတာ္ သေဘာက်ေနျပီ။ 😀

2. 27 April 2011 3:18 pm

အခ်ိန္ရပါ၏ ၊ ေကာ္နက္၇ွင္ မရေသာေၾကာင့္ နားေထာင္ မရပါ ။

• lettwebaw permalink*
      27 April 2011 9:57 pm

ေဒၚနီႏွင့္ ထပ္တူ ထပ္မွ် ေၾကကြဲ ၀မ္းနည္းမိပါေၾကာင္း 😛

3. Rabindranath Tagore permalink
    18 May 2011 3:45 pm

May be the file is corrupted, could not able to listen

• lettwebaw permalink*
      19 May 2011 7:40 am

ဟုတ္ကဲ့ခင္ဗ်ာ… ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အင္မတန္ ဆိုးရြားတဲ့ ကိုးနတ္ရွင္နဲ႔ေတာင္ နားေထာင္လို႔ ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္စစ္ၿပီးပါၿပီ။ လူႀကီးမင္းရဲ႕ စကၤာပူ ကိုးနတ္ရွင္နဲ႔ဆိုရင္ ပိုလို႔ေတာင္ အဆင္ေျပမယ္ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္ႀကိဳးစားၾကည့္ပါလို႔သာ အၾကံျပဳပါရေစခင္ဗ်ား။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္နဲ႔ အဆင္မေျပရင္ ေနာက္ ဆယ္ႀကိမ္ေလာက္အထိ ႀကိဳးစားေပးပါ ခင္ဗ်ား။ 😀

4. 3 June 2011 6:43 pm

I liked 90% of it but the very 10% made me so uncomfortable. I listened to the talk show a week ago and since then I am left with all an awkward feeling that I have to write to you to ask “why” with all due respect. This is the question..
    Did you ask a permission from you daughter about her early age (10) menstruation?
    If yes, why you didn’t let the audience know that you asked for it and for the good of many people, she agrees for you to set an example.
    If no, a sweet little daughter of yours doesn’t mean that you can talk about her private. Sadly, you published in facebook of her photos and everyone knows who she is and etc, ect… I know that this is all nature and nothing to be ashamed of but again, it doesn’t mean that you have to advertise in public about it unless you have an express permission to do so and you should have mentioned it to go extra miles in your show.

Saya, the comment was just what I think only and it is not in anyway insulting nor trying to get attentions from others, it simply is my thoughts. Your answer to this to me though will help me out my unsettled mind.

• lettwebaw permalink*
      4 June 2011 1:12 am

Thank you for the comment. It would have been very valuable if your point had been made after you have gone through my works of more than 20 years. My family relationship is a unique one and we have very open line of communication between each and every family member. I would like to suggest you to read one of my articles in this blog where I interviewed my own daughter and you’ll have an idea on the norms in our family. The link is https://atkbooks.wordpress.com/2010/05/03/dream-of-teens-1/

• 4 June 2011 9:25 am

Saya ATK,
        Thank you very much for your swift reply considering your works’ loads.
        Apologies for not going through 20 old years of your works as I happened to know you literally 3 weeks or a month ago. My bad!
        I have read thoroughly the advised article of yours. I appreciated ‘the openness’ between your family members. But Saya, the suggested article made me wonder that what kind of actual conversations have been going on on daily basis as you only found out by interviewing. By the way Saya, I am not an avid reader, and going through all of your marvellous works would be an achievement itself for me as I struggle with time constraint.
        There is one more thing, has it ever happened to you that for instance, you have spoken to your wife and later your son about where you are going or a family night out or whatever and thought at the same time that you have also spoken to your daughter? But you didn’t which you didn’t know. So your daughter knew nothing about it? It does happen to almost all of us, well at least to me. In your case, as an author, whatever comes up to your mind which is invaluable to the readers, you then write about it, publish it and thought that all things mentioned in the article had gone through with each and every members of your family. Maybe not.
        If my thinking process and common sense won’t match up to yourself and some others who have profoundly been reading, forgive me.
        At least I have my say…be it wrong or right is another matter and that can only be achieved by open discussions and selfless communications as my thoughts go on and on…

5. thuya permalink
    9 June 2011 2:23 pm

saya ,
    can i download this audio file ? where ?
    i can listen at office but i want to share at home
    thank you in advance.

• lettwebaw permalink*
      9 June 2011 2:39 pm

ႈIf you have the Internet Download Manager (IDM) software installed on your computer, you will be able to download the file. Otherwise the answer is no. Sorry.

6. thuya permalink
    10 June 2011 2:10 pm

thanks saya

7. rashliko permalink
    15 June 2011 5:52 pm

ဘာမွလဲ မေတြ႔မိပါလားဆရာရယ္ လင့္ေလး ထပ္ေပးပါအံုး

• lettwebaw permalink*
      15 June 2011 7:05 pm

ဟုတ္ကဲ့ ခင္ဗ်ာ… link ထပ္ေပးစရာ မလိုပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေရႊႏိုင္ငံႀကီးမွ ကိုးနတ္ရွင္ အေကာင္းစားႀကီးႏွင့္မို႔ မျမင္ရျခင္းသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ကိုးနတ္ရွင္ အလွည့္သင့္လွ်င္မူ ျမင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဖြင့္ၾကည့္ နားေထာင္ရန္အတြက္မူ ကိုးနတ္ရွင္ အေတာ္ႀကီးကို ေကာင္းေနခိုက္မွာမွ အဆင္ေျပႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ၀မ္းနည္းစြာ အေၾကာင္းျပန္အပ္ပါ၏။ 😦

8. ေ၀မာ permalink
    21 July 2011 6:59 am

ျမန္မာေဖာင့္ေတြက ေသခ်ာမေပၚဘူးျဖစ္ေနတယ္။ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာကအဓိပၸာယ္ေတာင္ဖတ္လို႕မရေအာင္ပါပဲ။ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

9. 14 August 2011 3:03 pm

ကၽြန္ေတာ္ဟာလိင္တူခ်စ္သူတစ္ဦးပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လိင္တူခ်စ္သူ ပတ္ဝန္းက်င္ အသိုင္းအဝိုင္းမွာ အသက္ငယ္ရြယ္တဲ့ အထူးသျဖင့္ 18 ႏွစ္မျပည့္ေသးတဲ့ လိင္တူခ်စ္သူေတြ ဟာ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေျဖေျဖာ္မႈ အတြက္ အသံုးခ်ခံ ေနၾကရပါတယ္။ ဒီလိုကိစၥေတြ ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ ဘယ္လို ကာကြယ္နိုင္မယ္ထင္ပါသလဲ။ အဲ့ကေလးေတြ က မိမိကိုယ္မိမိ လင္တူခ်စ္သူ အျဖစ္ ပြင့္လင္းစြာဝန္ခံ ထားတဲ့ ေယာက္်ားေလး လိုေနတဲ့ လူေတြပါ(Homosexual) ေတြ ဆိုပါေတာ့။

10. ညီညီ permalink
    14 January 2012 10:43 am

ကြ်န္ေတာ္႔ အတြက္ဗဟုသုတ အမ်ားၾကီးရလုိက္တဲ႔ အတြက္ဆရာ႔ကို အရမ္းေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဆရာ…